Thursday, November 25, 2010

Sharing is caring ;)

Just to share and remind myself.. (^_^)


Surah Al-Baqarah Ayat 216 :

Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.”




Surah Al-Baqarah ayat 286.


"Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Ia mendapat pahala (dari kebajikan) yang diusahakannya dan ia mendapat siksa (dari kejahatan) yang dikerjakannya. (Mereka berdoa): "Ya Tuhan kami, janganlah Engkau hukum kami jika kami lupa atau kami tersalah. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau bebankan kepada kami beban yang berat sebagaimana Engkau bebankan kepada orang-orang sebelum kami. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang tak sanggup kami memikulnya. Beri ma'aflah kami; ampunilah kami; dan rahmatilah kami. Engkaulah Penolong kami, maka tolonglah kami terhadap kaum yang kafir."


Kadang-kadang saya selalu mengeluh kalau ada benda yang kita plan tak jadi. Saya lupa yang ada benda yang kita tak suka kadang-kadang baik untuk kita, benda yang kita suka, tak baik untuk kita.

Kadang-kadang bila ada ujian saya selalu sedih dan mengeluh tapi saya terlupa yang Allah SWT takkan uji kita something yang kita takleh handle.. Astagfirrallahalazim... chayo2.. if i can do it, u can do it to (tiba-tiba je bagi semangat kat diri sendiri..hehe)

No comments: