Monday, July 26, 2010

bersyukur..

Selalunya pagi-pagi kat tepi2 jalan kawasan perumahan ada orang yang sapu jalan sebab ada banyak daun jatuh. Normally saya tak pandang sangat sebab dalam kepala ni nak sampai cepat kat ofis so that boleh balik kul 5 instead of 530 kalau masuk lambat.Tapi semalam sebab saya keluar awal sikit sebab nak experience jalan kaki pegi kerja. Meaning parking kat mydin then pegi ofis jalan kaki. Jimat takyah byr parking n dapat exercise indirectly.hehe. Btw, sebab semalam datang awal, saya bawak kereta slow sikit. Tak rushing macam selalu. Bila kena berhenti di traffic light, saya tengok luar layan perasaan. Nampak cleaner yang sapu daun2 tepi jalan tu. Tiba-tiba terbit rasa insaf dan rasa sebak sikit. Kerja cleaner tu is sapu daun-daun kat tepi jalan. Kadang2 panas disebabkan terik matahari. Tak kurang dengan kereta2 yang laju pagi2 sebab taknak terlewat pegi kerja. Kemalangan boleh berlaku kat mana2 pon kan. Dalam hati saya terdetik, 'kerja ni banyak risiko, gaji pon tak seberapa tapi dia sanggup jugak kerja. Mesti untuk menanggung diri dan mungkin keluarga. Saya yang kerja dalam aircond tak kena panas terik matahari, kerja menghadap komputer je pon merungut..' Semua kerja ada 'pros and cons' nya kan. Patutlah orang cakap manusia ni jarang yang bersyukur dengan apa yang dia ada kan..

Owh ya, nanti saya cerita 1st experience berjalan kaki gi ofis.hehe..tapi takla jauh sangat. Dalam 10minit jauh je jarak dia..

No comments: