Monday, July 19, 2010

hati kapas

Bila duduk sorang-sorang, termenung sorang-sorang, banyak benda ada dalam pikiran ni.. Teringat banyak benda yang jadi yang tiba-tiba buat hati ni rasa sebak sikit bila dah dekat nak kahwin.

Contoh..macam haritu masa 27 June..Haina and difa plan buat surprise for my birthday..Masa tu rasa sangat sebak..macam, 'ok, ni macam last birthday as single and lepas ni apa-apa priority masa birthday or special day mestilah dengan husband dulu kan..nanti susah sikit nak berjimba dengan diorang lagi..' barulah paham perasaan and reaction diorang masa mula-mula btau diorang yang saya nak kahwin dah..

Okay nak tau reaction diorang? Nangislah..Terasa sangat disayangi masa tu..hehe..n sebagai orang yang macho, saya tak nangis masa tu..but then, bila tarikh makin dekat, bila pikir-pikir, mula datang sebak tu..okay, saya mengaku dah makin sememeh..ni sebab kawan dengan mereka2 yang sememeh la ni, hyne dfa amy suma sememeh..(eceh2 nak salahkan diorang pulak..hehe)

Itu dengan kawan2. Bila dengan family sendiri....erm..awal-awal macam tak pikir apa pon. Tapi bila dah makin dekat, lagi banyak berpikir..Mula teringat yang lepas ni, lepas dah berumahtangga, saya dah jadi tanggungjawab suami saya..patuh dan taat saya dah jatuh no 1 pada suami. Mula rasa sebak lagi..Tambah-tambah masa haritu pegi jumpa tok kadi mintak approval n cop nak nikah semua. Ayah bawak 2 orang saksi. Tok kadi tu tanya ayah samaada ayah nak nikahkan saya sendiri atau nak wakilkan dia nikahkan. Kawan-kawan ayah cakap,'kau nikahkanla..' Ayah terdiam. Nampak ayah tengah nervous dan tengah berpikir. Kemudian ayah bersuara,'kalau kita buat 2-2 boleh? macam standbylah. Sekurang-kurangnya kalau masa tu saya kaku nervous, ustaz boleh cover. Saya takut nanti saya nervous, pengantin laki lagi nervous, kang habis kang..'

Okay, masa tu, saya terasa sangat..macamana heh nak cakap..terasa lah..undescribe feelings. Kemudian tok kadi tu suruh wakalah wali dekat dia semua. Dia mintak ayah baca sentence kat dalam borang tu, "saya Abdul rahim mewakilkan ustaz.. untuk menikahkan anak saya azliza dengan hairudin and bla and bla.."

Masa tu pon, nampak ayah macam sangat nervous. Baca pon ada salah-salah..Masa tu dah rasa macam-macam. Rasa sangat sebak..okay, baru sekarang paham kenapa pengantin perempuan selalu menangis lepas akad.. Padahal dulu tak pernah paham, selalu pikir, kang benda happy, kenapa nangis..Sebab saya bukan jenis yang menangis kegembiraan semua tu.

Hati saya dah jadi kapas sikit..kenapa heh..haiyok..

Tapi takpelah, yang penting, saya dah dapat kelulusan dari pejabat agama nak menikah pada 1 Oct 2010 ni..weeee~~ hehe.. Difa selalu cakap saya gedik kalau cakap pasal hal2 kawen ni. Sebenarnya saya saja nak bagi dia jeles..haha.. (jangan marah aku dfa..haha)

Btw, doakan yang terbaik untuk saya dan tunang ye.. insyaallah..

No comments: