Thursday, July 8, 2010

memories from past

I was watching television with my mom when there's an advertisement about a guy talking in the library.

Suddenly my mother said," tengok ni teringat masa dulu yang adik jadi librarian masa sekolah tu.."

Yup, I am a librarian in primary school..if i'm not mistaken masa darjah 3 kot..hehe

I am still blur.."heh..pasal apa?.."

"Ala ada one time tu adik balik cakap dah taknak jadi librarian dah..sebab bila adik cakap kat budak yang bising,'tolong diam..', dia jawab balik, 'awak tu yang diam..'. Balik2 je cakap takutla, taknak dah jadi librarian.."

"aaa...aah2..baru adik ingat. budak tu darjah 6 tak salah tu yang suka hati je.."

And by sudden, i was remembering myself when i was still young, naive and comot when i was still in primary school..How i live in the world without problems and everything. Okay, bukan dunia tak ada masalah, tapi sebab masih budak2, mana nak pikir pasal masalah kan. yang penting, ada orang hantar n ambik masa sekolah, n dapat makan ice-cream..

Teringat masa kecik-kecik selalu pow arwah tok wan aiskrim sebab kalau mintak kat mak n ayah susah nak dapat. Mintak kat arwah tokwan mesti selalu dapat.

Kalaulah dulu sama je masa zaman sekarang.. Teringat masa zaman sekolah rendah selalu bergaduh dengan budak lelaki. Mungkin sebab saya comel sangat kot, tu budak laki suka usik..(okay, perasan. sila abaikan..hehe).

Ada satu masa tu sampai taknak pegi sekolah sebab ada sorang budak laki ni suka ketuk kepala saya dengan botol. Tu alasan yang saya bagi kat my parents. Tapi sebenarnya saya malas pegi sekolah...hehe..rahsia selama 18tahun terbongkar akhirnya..

Kenapa saya tulis semua ni... sebab saya rindu.....rindu masa sekolah-sekolah...

No comments: