Wednesday, July 28, 2010

berjalan kaki

Haritu masa parking di mydin and jalan kaki, saya rasa macam2..'Macam ni rasanya bila kita jalan kaki ada kereta laju lalu sebelah kita' ' owh, macam ni rasanya macam akak ofis cerita bila tengah jalan2 ada kereta lalu langgar lopak air sampai basah satu badan' 'macam ni rasanya bila tak ada kereta nak ke mana2' 'patutla orang cakap bahaya orang perempuan jalan sorang2'..bila on the way ke ofis saya bertembung dengan pekerja2 india/orang asing yang bkerja di mydin. Rasa macam risau sikitlah. Dengan kereta yang laju tak kisah langsung orang berjalan kat tepi. Bila nak lintas rasa macam takut padahal selama ni ok je.. Baru saya tahu betul-betul kepayahan orang. Selama ni tahu cuma yelah, tengok orang dengan mengalami sendiri kan lain rasanya. Sehari je saya berjalan dari mydin. Takut punya pasal.hehe..

Tapi kurang-kurang saya dah belajar. Kita betul2 kena hormat penjalan kaki. Patutla selama ni saya bising sebab ada penjalan kaki yang jalan macam nak pegi shopping masa lintas jalan depan kereta yang sebabkan saya kena berhenti, tunang saya cakap, 'biar, memang macam tulah..takkan nak berlari..' Ok now saya betul2 paham..hehe..

No comments: