Sunday, July 4, 2010

Bila saya rasa tak sedap atau susah hati, saya suka menulis..

Sebab susah nak luahkan dengan perkataan..

Hati saya dah kurang keras, dah tak hati batu macam kakak saya cakap dulu sebab saya susah nak menangis dulu..

Sekarang kalau saya susah hati walaupon tak ada benda pon sebenarnya saya akan senang sangat menangis..

Kenapa ye? saya pon tak tau kenapa..

Bila bercerita2 dengan akak ofis, dia cakap, ha maknanya tu memang dah boleh kahwin sangatla tu..dah ada naluri seorang isteri dan keibuan..

Saya macam,"erk..takkan nanti senang nangis sangat..tak tabahla kan.."

Diorang cakap makin lama kita hidup, makin banyak cabaran kita akan tempuh. Nak-nak nanti bila dah kahwin. Dengan anak sakitlah, apalah..Macam-macam lagi.. Menangis tu macam melepaskan tekanan yang kita rasa, bukanlah maknanya kita tak tabah...

Ada lagi kawan saya cakap, dalam hidup ni, bila kita pernah susah, kita akan senang suatu hari nanti. Bila kita memang dari awal senang, mungkin suatu hari nanti kita akan rasa kesusahan tu..
Macam orang selalu cakap, hidup ni macam roda, kadang kita di atas, kadang kita di bawah. Dugaan orang lain-lain..

Tapi persoalannya, mampu ke kita hadapi nanti kalau kita tiba-tiba duduk di atas, kita jatuh ke bawah? Hadapi tu, jawapan tu selalunya ya, nak taknak kena jugak hadapinya kan..tapi mampu ke kita hadapi dengan penuh keredhaan pada Allah? Sebab bila kita susah, kita takkan lari dari mengeluh.. Macamana nak betul-betul redha?.............

No comments: