Thursday, April 21, 2011

Bila kawan-kawan ramai nak kahwin tahun ni, teringat last year masa prepare nak kahwin. Boleh dikatakan kami ni rushing jugakla nak kahwin. Orang lain couple 5-6 tahun baru nak kahwin, kadang xjadi kahwin. Or at least orang couple setahun dua baru nak kahwin. Saya dan suami saya? Erm xsampai setahun rapat terus decide nak kahwin. Macam xpercaya je awal2 tu yang kami nak kahwin. Rasa macam jumpa/dating kurang 15 kali then keluar as husband and wife dah. Gilos? maybe. Ntah. hehe. Tapi kalau da jumpa orang yang kita rasa boleh hidup bersama kenapa nak hesitate lagi kan?

Ingat lagi masa first time my husband datang jumpa family. Family saya ingat macam nak kenal-kenal je. Sekali dia terus cakap nak tunang. Terkejut diorang sampai terdiam. Haha.. Situation kakak saya pulak, bila tunang kakak saya datang, sebelum tunang kononnya nak datang merisik tapi xcakap pasal merisik langsung. Tunang kakak saya macam malu nak cakap dengan family dia pasal nak kahwin dengan kakak saya. Mak saya cakap, yang sorang malu sangat sampai nak cakap ngan mak sendiri pon malu. Yang sorang lagi terus cakap direct ngan mak sampai mak terkejut. Haha. Tapi semua pon cakap yang lagi baik cakap direct. Ramai puji suami saya gentleman (dia akan poyo kalo saya cakap dia gentleman.haha).

Masa nak kahwin aritu macam-macam dugaan betul. Yelah, dah rushing nak kahwin kan. Dewan semua penuh. Nasib baik jumpa jugak dewannya. Walaupon xberapa suka dewannya, ambik jugak since dah semua tempat fully booked kan. Tarikh pulak kena cepatkan since my parents request seblum diorang pergi haji. Macam-macamlah. Kalau pikir-pikir balik rasa cam kalaula boleh amend mistake yang saya buat masa preparation tu. Barulah dapat yang diimpikan. Yelah macam setiap orang kan ada wedding of their dream kan. Bila tengok orang lain punya majlis kadang-kadang jeles diorang boleh buat apa yang saya xsempat buat dulu. Tapi bila pikir-pikir lagi sekali, alah, wedding yang semegah mana pon kalau perkahwinan xbahagia pon xguna kan? Duit habis banyak untuk kahwin tapi after kahwin macamana? lagila nak pakai duit banyak lagi. Tapi xpelah, let bygone be bygone. Yang pentingnya masa sekarang and masa depan.

Suami saya baru pulang dari kerja 3 hari. Semalam kami keluar dating beli baju pregnant saya. Tiba-tiba rasa macam dulu-dulu masa zaman belum kahwin except rasa lagi best. Asyik gelak je kami. Macam baru-baru bercinta. hehe. Tadi masa lunch sama pon sama je. Gelak lagi. Alah orang cakap apa, dalam hati ada taman? haha. Kadang saya cam takut je nak jadi mak. Perangai masih macam budak-budak, suka gelak2 xpernah nak serius. Tambah-tambah lagi kalau dengan suami saya. Tadi suami saya tanya saya seriusly, saya jawab lawak2 xbetul pon jawapan. Dia terus ye, sampai xterkata. haha. Dia pon sama je. Macam ada wayar bersambung antara kitaorang. Apa saya pikir, dia pon pikir sekali. Kadang terkeluar perkataan sama dalam masa yang sama. Nak tau sebab apa, sebab dia suami sayalah (ada kena mengena ke? haha). Ok pendek kata, saya rasa macam lagi erat dengan suami saya sekarang =)

ok kejap lagi nak balik kerja da. Nantilah nak merepek lagi. Ada lagi 2 hari, hari pergi ofis dan xberkerja..hehe

No comments: