Wednesday, August 19, 2009

menulis tanpa motif

My brother come home today because he wanted to get his books and borrow my dad's car.

As usual, he loves to kacau me. bile balik, he silently stand besides me and me? of coursela terkejut and marah-marah sayang die..hehe..he said, bile lagi nak kacau adik? yeah, my adik call me adik. ada sejarah disebaliknya. hehe..

He just went back to melaka and before he left, as usual lagi, semua orang keluar rumah nak hantar anak/adik kesayangan sampai kereta. Orang lain dah dekat luar tunggu dia, saya baru terhegeh-hegeh nak keluar. He forgot something so he come inside and perjalanan saya tergendala kejap so berdiri kejap kat pintu. Sebelum pegi dekat kereta, die usap-usap kepala saya ala, macam ayah-ayah usap kepala anak dia kat tadika..and me? biasalah, buat-buat bising padahal suke gile sebab rasa macam kanak-kanak tadika yang disayangi..hahaha..

Actually, he did that to me sometimes and i did the same to him..only when he shaved his head lah..sebab rasa usap orang takde rambut sangat bes..rasa tajam-tajam kat tangan..hehe..yelah, bila rambut dah panjang, mana boleh kacau.dah sikat elok-elok. pacak-pacak macam dragon ball kalau kacau mesti kena marah.

okey, apakah motif cerita hari ini sebenarnya? hehe

Well, actually, i wanted to talk about his friend who went home with him. His friend, Ahad (bukan isnin ataupun selasa.hehe) once told him (dialog ikut sedap sayalah..hehe), "weh, bila aku tengok kakak kau (my elder sister) ngan mak kau macam tak sama betul ngan kau...". yelah, he expect my brother's mother and sister's style will looks like him, i mean free hair ke..modern-modern style..in short, dia cakap adik saya macam nakal-nakal type yang tak sangka ada kakak and mak baik macam tu. tapi....

jeng jeng jeng..hehe

Tapi...Ahad ni cakap lagi..,"tapi tengok kakak kau (me) lagi sorang, baru nampak persamaan sikit.." meaning? Dia cakap saya ni nakal-nakal type macam adik saya. ces ces ces..hehehe

Tak sempat nak gurau-gurau dengan ahad ni. tunggulah die datang lagi. mesti menyesal, eh tak tak, mesti gembira bertemu dengan kakak kawan die yang die kata nakal-nakal type ni. mesti dia akan tukar statement die," akak kau yang aku cakap nakal-nakal type ni sebenarnya baiklah..aku salah dulu.."

hohohoho

No comments: